pátek 13. listopadu 2009

Na Madrid!

12.11.

Vstal spořádaně v 0600, zabalil a v infarktovym stavu vyrazil tmou naposledy po TF-1 k letišti.

Tam nechal Ibizu na parkovišti, klíčky prohodil do okýnka, check-innul se a usnul čekajíce na otevření Burger Kinga, aby sidal zdravou snídani. BK neotevřeli, probudil mně rozhlas zvoucí pasažéry RyanAiru do letadla, přes pozdní příchod se mi podařilo urvat místo u (nečirýho) okýnka.
Dvouhodinovej let a přivítal mně Iberskej hornatej poloostrov, nevěděl jsem (mimo jiné) jak moc je hornatej, zvrásněnej, geologicky mladej.. No prostě ne kulatý kopce jako u nás nebo třeba v Anglii :)
Na madridskym letišti chaos s batohem, objevil jsem, že když se tváříte dostatečně sebejistě, tak se dá projít one way dveřma z Arrivals i do Arrivals. Rovnou z letiště jim jezdí metro, velmi praktické! Za 8.8€ jsem si koupil turistickej lístek (když o tom teď tak přemejšlim, tak to byly vyhozený peníze, protože stejně po centru chodim pěšky..) a nechal se unášet madridskym metrem.
Kvíz pro hlavičky chytřejší než je ta moje:
Vystoupil jsem na Nuevos Ministerios, zorientoval se a zjistil, že potřebuju na Tirso de Molina. Sestoupil do podzemí, nased do nějakýho vlaku, ujel JEDNU zastávku a byl na stanici SOL. Vystoupil z něj, rozhlíd se, nastoupil do dalšího na tom samým nástupišti, zase ujel JEDNU zastávku a vystoupil na megastanici Atocha. Prohlídněte si obrázek a řekněte mi, jak je to možný!! (moje jediný vysvětlení je, že plánek je uplně na hovno a kreslil ho někdo na poslední chvíli pozdě v noci v kokainovym dojezdu)
Mapka v PDF:
http://www.mc-gard.eu/files/Metro_Map_2007.pdf
Mapka jako obrázek na zemi :)
Z Atochy jsem už radši šel pěšky, s GPS a turistickou mapkou (aspoň k něčemu ten turistickej lístek byl, dobrej nápad, chválím vás, madridské DP). Španělé už jsou v podzimním, vlněný kabáty, prošívaný bundy, kožešínový límce.. Já mezi nima v košili s krátkym rukávem vypadal jak Pampalini. Ale fakt bylo teplo, takový babí léto.
MAD
Našel hostel MAD, ubytoval se, pokecal s milou polskou recepční Violetou, ubytovala mně s dalšíma třema Polákama. Ti se právě vrátili z tripu z Marrakéše a z pouště a vypadali jak tři hromádky neštěstí. V poušti stanovali a všichni tři z toho nastydli a tady se choulili pod dekama, že prej maj zejtra job interview a musej vypadat tak zdravě, jak to jen de.
Pokec s nima byl zajímavej, dozvěděl jsem se, že jsou z Lublinu, doteď byli na stáži v Granadě?Grenadě?, ale jejich hostovací firma krachla, tak hledaj jinou, která by měla takovejhle studentskej program. A že v Marrakéši byli přísný na restauratéry, místo "Do you speak English" se jich ptali "Do you speak Polish" a třetí maročan, kterýho se takhle zeptali řek "bardzo pienkně, pirogy, bigosz, prosze panow", tak se šli najíst k němu. To mně docela rozesmálo.

Nechal jsem je potit a spát a šel se podívat na noční Madrid. Je moc pěknej.

Palác..




Bez komentáře..


Pozor Obrazy!

Žádné komentáře: