úterý 10. listopadu 2009

Pyramidy

10.11.
Vstal v 0730, pomalu se vykolíbal, nevěděl co s načatým dnem, i rozhodl se udělat radost rodné sestře a nafotit Pyramidy v Güímaru. Cestou k nim párkrát zakufroval, podruhý napojil žíznivou slečnu Ibizu (Odbočka pro motoristy: Natural 95 tu stojí 0.78€, nafta 0.65€. Člověk má pak hned pocit, že jede za levno, když zapomene na půjčovný.. Který u Ibizy dělá 15€/den).

Slečna Ibiza v celé své kráse. Do kopce nejede, z kopce nebrzdí.



Nakonec k pyramidám šťastně trefil a ukázalo se, že to nejsou jen nějaký kopce kamenů za městem, ale že to je "etnografický park" se vstupem 10.4€. Když už sem jedu takovou dálku.. Nakonec to za ty peníze stálo, muzeum maj moc pěkně udělaný. Věnujou se jak místní předšpanělský civilizaci, Guanchům (který měli bejt světlovlasí fousatí Berbeři z pohoří Atlasu..


mám asi o Berberech nějaký mylný představy..), tak i předkolumbovskejm mezikontinentálním plavbám. Na tom má asi hlavní zásluhu místní dlouhousedlík a čestný občan, Thor Heyerdahl.

Fotky z muzea/parku asi řeknou víc, zatím vězte, že je park krásnej, upravenej, a co na fotkách vidět neni - hrající z ukrytejch reproduktorů takovou tu pozaďovou indiánskou hudbu. Pěknej zážitek, kdo tu budete, doporučuju.

Po dvou hodinách procházení starověkejma civilizacema a obdivování rakosovejch lodí mi vyhládlo. RG tvrdí, že v Güímaru je kvalitní levná čerstvorybí restaurace s náhodnou otevírací dobou vlastněná družstvem rybářů, zadal jsem tedy její adresu do GPS a jel. Restaurace je spíš jako v La Puertite de Güímar, cca o 5km níž (prostě hned na pobřeží, zatímco Güímar je v podhůří).
Družstevní restaurace měla zrovna zavřeno, tak jsem se vydal po nábřeží hledat jinou, dneska prostě chcu rybu! :) Nábřeží je krásný, vydržel bych tam stát a koukat do vln hodiny.. Jste tam vy, pár kamenů a pak šmolkově modrej, bíle zpěněnej, Atlantickej oceán.. nádhera. Hlad mě odpoutal od přírodních krás, našel jsem restauraci La Charcada, měli křídou napsaný menu, to považuju za dobrej znak (možná se mejlim, ale v ideálním případě to může znamenat, že každej den dělaj jiný jídlo z čerstvejch surovin.. nebo ne? :) ). Dnešní menu byla Sopa něco Pollo, Atun (Aton?) něco grill a Agua. Zadoufal jsem, že atun bude tuňák, aguu sem taky poznával a objednal si menu bez polívky. Číšník (kterej vypadal, jako že jde na fotbal a ne do práce) mi přines dvě grilovaný flákoty tuňáka s trochou salátu a rajčete (a bagetou s máslem, kterou jsem pochopil jako předkrm a sněd dřív než jsem dostal tuňáka..). Tuňák byl luxusní, bylo ho cca 300-350g, vypadal čerstvě, chutnal moc dobře a celý to stálo 6€. Tuhle restauraci chci domu!! A pak budu celej život jíst už jen ryby! :)
Vyrazil jsem k "domovu", cestou jsem se ještě zastavil v oblíbeném Gran Suru u McD na hodinku s wifinou, zkontroloval co je novýho, uploadnul včerejší post a zašel do Mercadony: opět 3 obří čokoládový zámotky, 1.30 a litr mlíka 0.87€, 3 certifikovaný místní banány za 1.08€, kilo jich je za 1.75€. Zdálo se mi to dost, ale sou fakt voňavý a dobrý, takový u nás občas vídám s označením BIO, ať už znamená co chce.
Teď (20:02) na pokoji, přemítám co s načatým večerem.
Zítra jsem tu poslední den!! Na jednu stranu se těším domů (pračka, internet, přátelé), na druhou stranu - moře! teplo! slunce! Docela ty důchodce chápu, proč se sem přesídlujou, dejme tomu ze Skotska..
(co s načatým večerem se vyřešilo, další seance u McD.. ale zato vidíte tenhle post už teď a ne zejtra :) )

1 komentář:

1.ovce řekl(a)...

Tak Brumlo, teď honem ještě na Mauritius, tam jsou stejný pyramidy a je jich tam MOC. A fotit!
Ne, to byl fór.
Jsem ráda, žes alespoň k těmhle zajel. Se těšim na fotky :).